Thursday, October 21, 2004

Good things come for those who wait..

Remember I told u guys that I lost my Nokia 6610 two weeks ago, in my car, as in... disappeared? Oh yeah, I forgot.. I didn't update my blog for sometime Aku lupa apdet daa... Camnih citer nyer..

Misteri Nonsense-tara!
2 weeks ago. Aku abih keje at 9.30pm, tutup kedai, head straight to da carpark at 6th floor (ofis aku 3rd floor). Once I got into da car, aku letak henset aku at that small place bawah handbrake (alaa.. tempat yg korang slalu campak coins). It's already my habit to take my phone out coz incase ada org nk call, aku juz 'loudspeaker' the phone (and actually aku malas nak pakai cable handsfree kit tuh, serabut!). Anyway, masa aku tgh drive turun ke carpark exit (situated ground floor), mcm besa la aku turun thru the long sharp spiral way.. keta aku dlm posisi 30 degrees menjunam ke bawah.. and time tuh la aku sedar henset aku jatuh (aku dengaq bunyi jatuh kat tempat kaki). Once dh kuar carpark, aku stop tepi jalan, cari henset aku tp hairan nyer x jumpa Hmm.. pelik pelik.. Maybe termasuk celah amplifier bawah seat aku, so aku decided to search once I reached home. And again, aku hairan.. mmg hilang! Aku try call henset aku, tapi takde plak ringtone!! It's impossible.. henset aku full batt, ring volume 5.. AARRGHH!!! Uwaaa.. mana u pi miss 6610 oi.. So, the next day.. sblom aku pi keje, aku bawak keta pi bengkel.. mechanic tuh pun tlg aku cabut (yes, CABUT) dua2 seat depan, skali dgn carpet.. mmg licin beb! Tarak satu habuk pun.. yg ada cuma coins2, lighter, and toothpicks. So, mmg secara officially nyer.. HENSET AKU DISAPPEARED INTO THIN AIR. Apa la nasib aku.. what a cruel world..

Since then, aku pinjam henset adik aku yg dulu aku pernah review.. Sony Ericsson T610. Best gak henset nih, ada Music DJ (bley compose tone ala2 MTV Music Generator). Tapi tak lama bertahan di tgn ku sbb adik aku syg sgt phone tu, so aku pun pinjam henset my mom (da classic 3310 gitu!). Oh well, rindu plak kat 3310 Henset kuno wohh.. still ada value beb!. And ever since aku hilang 6610, aku kumpul duit nak beli henset idaman aku, Nokia 6230. Seriously, aku dah masuk many forums and gone thru many topics on 6230 nih.. Mobiledia, HowardForums, Nokia Forums, dan mcm2 lagi lah. Dari features sampailah ke compatible expanded memory cards (bley muat 1GB MMC beb!) And guess what..

Aku dapat henset baru beb!! Can you believe dat?!! Woohooo!!Yesterday, 20th Oct 2004.. aku sampai je kat umah pkul 10pm.. parents aku kasi aku special gift..

Parents: Nah.. this is for you.. mama and papa ada rezeki sket, so I hope u like it..
Me: AAAHHH!! NOKIA 6230!!! Camne mama and papa tau?!
Parents: Ader lah.. (sambil usha adik aku.. adik aku plak tersenyum)
Me: Laaaa.. kan abg dah kata jgn bgtau mama and papa.. abg kan nak save duit beli sendiri..
Adik: Muehehehehh..
Me: TENKIU MAMA, TENKIU PAPA,... I LOVE U GUYS VERY MUCH!! =)

And so, my dreams came thru.. the 6230 is within my hands! Muahhaha!! I know it's not my money but I promise I will not repeat my mistake and lose this phone. Anyway,.. it's black (graphite), and it comes with a complimentary 32MB MMC.. no wonder lah it's RM1200 (heh, diorang mesti either lupa or saje biar the price tag kat kotak). Hmmmm, ok lah.. nak play2 with my new darling.. and by the way, whatever happens.. aku tetap setia dgn Nokia!!